

Właściciel sporządza listę wymagań stawianych projektowi, przedstawiając ogólny obraz celów projektu. Kilku wykonawców D&B przedstawia różne pomysły na to, jak osiągnąć te cele. Właściciel wybiera pomysły, które lubi najlepiej i wynajmuje odpowiedniego wykonawcę. Często nie jest to tylko jeden wykonawca, ale konsorcjum kilku wykonawców pracujących razem. Po ich wynajęciu rozpoczynają budowę pierwszego etapu projektu. W fazie 1, projektując fazę 2. Jest to sprzeczne z umową o projektowanie i budowę, gdzie projekt jest w całości projektowany przez właściciela, a następnie składany jest oferta przetargowa, po czym jest ukończony.
Kent Hansen zwrócił uwagę, że państwowe departamenty transportu zazwyczaj wykorzystują projekty budowlane jako sposób realizacji projektów, gdy państwa nie dysponują odpowiednimi umiejętnościami. W takich działach, kontrakty budowlane projektowe są zwykle stosowane w przypadku bardzo dużych projektów.
Systemy zamówień na zarządzanie – usługi budowlane
W tej umowie klient odgrywa aktywną rolę w systemie zamówień poprzez zawieranie odrębnych umów z projektantem (architektem lub inżynierem), kierownikiem budowy oraz indywidualnymi wykonawcami handlowymi. Klient przejmuje na siebie rolę kontraktową, a kierownik budowy lub projektu aktywnie zarządza poszczególnymi kontraktami handlowymi i dba o to, aby wszystkie prace były wykonywane sprawnie i efektywnie.
Przykład: systemy zamówień – firma Stalovers
Systemy zarządzania zamówieniami są często wykorzystywane w celu przyspieszenia procedur przetargowych, zapewnienia klientowi większej elastyczności w różnicowaniu projektów w ramach całej umowy, umożliwienia wyznaczania indywidualnych wykonawców, oddzielnej odpowiedzialności kontraktowej na każdą osobę w ramach umowy oraz zapewnienia większej kontroli klienta.
W ostatnim czasie oprogramowanie budowlane zaczyna zdobywać właściwości trakcyjne – w miarę jak cyfryzuje przemysł budowlany. Wśród rozwiązań można wymienić na przykład: Procore, GenieBelt, PlanGrid, itp.
W budownictwie organem właściwym do rozstrzygania sporów budowlanych jest agencja rządowa lub podagencja rządowa, która reguluje proces budowlany. W większości przypadków jest to gmina, w której znajduje się budynek. Budowa wykonywana dla władz ponadgminnych jest jednak zazwyczaj regulowana bezpośrednio przez władzę właścicielską, która staje się AHJ.
Przed wykopaniem fundamentu wykonawcy są zazwyczaj zobowiązani do sprawdzenia i oznaczenia istniejących linii użytkowych przez same przedsiębiorstwa użyteczności publicznej lub za pośrednictwem firmy specjalizującej się w takich usługach. Zmniejsza to prawdopodobieństwo uszkodzenia istniejących instalacji elektrycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, telefonicznych i kablowych, co może powodować awarie i potencjalnie niebezpieczne sytuacje. Podczas budowy budynku, inspektor miejski przeprowadza okresowe kontrole budynku w celu upewnienia się, że jest on zgodny z zatwierdzonymi planami i miejscowymi przepisami prawa budowlanego. Po zakończeniu budowy i pozytywnym przejściu kontroli końcowej może zostać wydane pozwolenie na użytkowanie.
Budynek operacyjny musi pozostawać zgodny z przepisami przeciwpożarowymi. Kodeks pożarowy jest egzekwowany przez lokalną straż pożarną lub urząd Straży Pożarnej.
Zmiany w budynku, które mają wpływ na bezpieczeństwo, w tym na jego użytkowanie, rozbudowę, integralność konstrukcyjną i ochronę przeciwpożarową, wymagają zazwyczaj zatwierdzenia przez AHJ do przeglądu przepisów budowlanych.